Club de Lectura - Salut i Societat
L'estiu que la mare va tenir els ulls verds, de Tatiana Țîbuleac
a càrrec d'Eva Martínez Palet
13 de juny de 2025 a les 18:30h
Biblioteca Baldiri Reixac - Santa Cristina d'Aro
Club de Lectura - Salut i Societat
Biblioteca Baldiri Reixac - Santa Cristina d'Aro
Des del 2011 se celebra el Club de Lectura “Salut i Societat” de forma anual i organitzat per les tres biblioteques de la Vall d’Aro, el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols i la Càtedra Dr. Martí Casals de medicina i salut en l’àmbit rural (Universitat de Girona), amb l’interès d’incloure la literatura en la mirada interdisciplinària al món de la salut. Així, any rere any, s’han anat proposant autors tant passats (per exemple, Mann, Berger, Bulgakov o Bertrana) com actuals (Seksik, Carrère, Forrellad o la proposada per enguany, Tîbuleac) que sempre són comentats per experts, ja sigui en el camp mèdic com en el literari.
L'estiu que la mare va tenir els ulls verds és una història descarnada sobre la maternitat, la mort i el perdó, que s’ha convertit en un clàssic de la literatura europea.
Per superar el bloqueig artístic que li impedeix pintar, l’Aleksy decideix seguir el consell del seu psiquiatra i rememorar l’època més feliç i devastadora de la seva vida: el darrer estiu que va passar amb la seva mare en un poble rural de França. Llavors, l’Aleksy era un adolescent rosegat per la tristesa i el ressentiment: com podia superar la pèrdua de la seva germana, perdonar la mare que l’havia ignorat i fer front a la malaltia que ara la devorava?
D’una bellesa feridora, aquest és el relat de l’estiu en què mare i fill abaixen les armes, esperonats per la imminència del desenllaç i la necessitat de reconciliar-se.
Preu: Gratuït
Entrada lliure i oberta a tothom.
📅 Recordeu-me aquesta activitat al calendari de Google
La revisió de les activitats educatives ha rebut subvenció per a projectes específics de museus del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya