Museu d'Història de Sant Feliu de Guíxols

11 d'abril del 2025

VIII Seminari de Ceràmica Negra

Jordi Colomeda impartint una sessió sobre ceràmica negra i arqueologia a la seu del Museu d'Història - Monestir.



Del 7 al 10 d’abril, catorze alumnes del Grau d’Art i Disseny de l’Escola Massana han participat en una nova edició del Seminari de Ceràmica Negra. Aquesta és la vuitena edició d'un projecte que té lloc entre Girona, Quart i Sant Feliu de Guíxols, i que està organitzat conjuntament entre el Museu d'Història i l'Escola Massana amb la finalitat de combinar el patrimoni cultural, la tècnica artesana i la creació contemporània.

El seminari va començar amb una ruta d’inspiració centrada en l’arquitecte Rafael Masó, una de les figures més destacades del noucentisme català, visitant la Casa Masó de Girona i la ciutat-jardí de s’Agaró per descobrir com integrava la ceràmica en els seus projectes. Aquest coneixement es va ampliar al Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols, on l'alumnat va poder aprofundir en el coneixement de peces originals de ceràmica negra del seu fons arqueològic per entendre com ha anat evolucionant aquesta tècnica al llarg del temps.

A més, els participants, procedents d’especialitats com escultura, disseny o mural; han pogut experimentar tot el procés artesanal d'aquesta tècnica a través del treball pràctic als tallers de Ceràmiques Marcó (Quart) i Kypsela (Sant Feliu de Guíxols) i han creat noves peces a partir de motlles dissenyats per Rafael Masó, reinterpretant-los amb una mirada contemporània,

Jordi Falgàs dinamitzant la visita de l'alumnat a s'Agaró.



Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a la suma de complicitats: la Direcció General de Cultura Popular, la Fundació Pascual Prats i la Fundació Rafael Masó, juntament amb l’Escola Massana i el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols. També s'ha disposat d'un equip docent format per ceramistes, investigadors i professionals de la cultura: Pilar Alsina, Martí Bover, Ricard Campos, Jordi Colomeda, Jordi Falgàs, Matilde Grau i Jaume Marcó.

Comparteix aquesta pàgina:

Generalitat de Catalunya - Departament de Cultura Diputació de Girona Xarxa de Museus de les comarquesde Girona Fundació Pasqual i Prats Càtedra Martí Casals de la UDG observatori del patrimoni etnològic i immaterial Memorial Democràtic Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana Xarxa de Museus de la Costa Brava Xarxa de Museus Locals Amics del Museu La revisió de les activitats educatives ha rebut subvenció per a projectes específics de museus del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya